Szanowni Państwo

W związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami, pragnę wyjaśnić, że:

do chwili obecnej 28.07.2023 godz. 12:30 drogą oficjalną nie wpłynęło żadne pismo z zapytaniami/zastrzeżeniami/pretensjami/gratulacjami od poprzedniego Zarządu/ów , czy też Rady Nadzorczej / Rad Nadzorczych.

Podstawową wiedzę i wnioski, posiadaną przez nas zamieszczamy na oficjalnej stronie Spółdzielni ( www.lwsm.pl oraz fb/LWSMwKnurowie). Opieramy się na sporządzonych przez Główną Księgową Spółdzielni, bilansach, zestawieniach i sprawozdaniach finansowych opieramy się na materiałach przedstawionych i dostępnych zarówno w siedzibie Spółdzielni, jak i znajdujących się w aplikacji eBok sprawozdaniach ( eBok/Dokumenty/00Sprawozdania Zarządu z działalności LWSM w Knurowie, 01Opinia biegłego rewidenta, 02Sprawozdania finansowe za 2022, 03Informacja dodatkowa; zamieszczone na stronie 06-04-2023).
Podpisali się pod nimi Wszyscy Członkowie działającego wtedy Zarządu /informacje dodatkowe/

Przeprowadzony Bilans Zamknięcia Prac poprzednich Zarządów i Rad Nadzorczych, został wykonany z dniem 31.05.2023 r. /po zamknięciu miesiąca/, przez Główną Księgową LWSM w Knurowie /znajduje się na stronie internetowej Spółdzielni/.

Zgodnie z zawartymi informacjami wiemy, że:

  1. Stan środków pieniężnych wynosi: 7.834.510,90 zł
  2. Saldo Funduszu Remontowego to:
    minus 19.543.296,47 zł*
    nadwyżka 13.439.388,95 zł**

gdzie:
*niedobór dotyczy 56 nieruchomości
** nadwyżka dotyczy 52 nieruchomości

Oznacza to, że 56 nieruchomości zadłużone jest względem pozostałych nieruchomości zarządzanych przez Spółdzielnię.

  1. Wynik eksploatacji i utrzymania nieruchomości to: minus 3.392.085,02 zł
  2. Stan pożyczek w WFOŚiGW to: 3.130.601,00 zł
  3. Opłata przekształceniowa to kwota: 551.706,72 zł

Wszelkie zobowiązania na dzień dzisiejszy ( 28.07.2023 ) regulowane są na bieżąco. Nie jesteśmy jako Spółdzielnia zadłużeni w jakiejkolwiek instytucji, firmie, czy banku, ponad przedstawione powyżej zadłużenie w WFOŚiGW.

W celu likwidacji niedoboru /minusów/ zostaje wprowadzany sukcesywnie Plan Naprawczy.

Informujemy również, że nowa Rada Nadzorcza i Zarząd zna zasady na jakich działają i działały Spółdzielnie Mieszkaniowe. Zna korzyści z tego tytułu płynące, jak również widzi zagrożenia jakie wiążą się ze zbyt "rozpasaną" polityką remontową i eksploatacją.
Nowa Rada Nadzorcza i Zarząd, po przeanalizowaniu stanu finansowego poinformują o zaległościach na poszczególnych nieruchomościach. W pierwszej kolejności za pośrednictwem internetowej platformy dla lokatorów – eBok. Kolejno w informacjach wysyłanych do mieszkańców przy okazji rozliczeń.

Chcemy podsumować i "grubą krechą" odciąć się od sposobu działalności poprzednich Zarządców.

Nie chcemy na dzień dzisiejszy oceniać zasad przyjętych przez poprzedników. Wprowadzamy zasady informowania i przejrzystości wydatkowania pieniędzy spółdzielczych w sposób transparentny.
Chcemy, żeby to Właściciele nieruchomości decydowali o kosztownych pracach, które będą wykonywane na ich nieruchomościach.

Statut Lokatorsko -Własnościowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Knurowie mówi:
§ 2 Majątek Spółdzielni jest prywatną własnością jej członków.

Będziemy stać na straży tej własności, wybrani w demokratyczny sposób przez Właścicieli na Walnych Zebraniach Członków.

DLA NOWEJ RADY NADZORCZEJ i ZARZĄDU najważniejsze jest to ŻEBY TO SPÓŁDZIELCY DECYDOWALI O SPOSOBIE i CELOWOŚCI wydatkowania naszych wspólnych pieniędzy.

Celem wyjaśnienia:

Minus (ponad 19 milionów) na Funduszu Remontowym jest zależnością i zadłużeniem wewnątrz spółdzielnianym. Niemniej jednak brak stosownych informacji kierowanych na bieżąco do mieszkańców, a w odpowiednim czasie reagowanie na stan finansowy, połączony z inflacją, a co się z tym wiąże wykonywanie kosztownych remontów, których okres spłat został niebezpiecznie rozciągnięty w czasie, doprowadza do widma realnych problemów w przypadku konieczności wykonania prac awaryjnych i bieżących, na pozostałych nieruchomościach ( nawet tych bilansowo dodatnich ).

Sytuacja na Funduszu eksploatacyjnym nie jest związana z pomocą, która ma w swoim założeniu uzupełnić ewentualne braki pomiędzy budynkami. Jest z jednej strony niedoszacowanym kosztem wszystkich Mieszkańców i naszym zdaniem, absolutnym brakiem planowania i kontroli ponoszonych wydatków.

Utrzymywanie przerośniętego zaplecza pn. Działalność Kulturalno-Społeczna, a co się z tym wiąże kosztownej infrastruktury, doprowadziły już w pierwszych miesiącach br do przekroczenia założeń planów ekonomicznych. Analizując zaangażowanie w rozwój spółdzielczości i wykorzystanie przez naszych Członków, uważamy, te koszty za ZBĘDNE. Działamy w celu komercjalizacji obiektów i prowadzimy gruntowne analizy w celu odpowiedniego zaangażowania obsługi.

Przeprowadziliśmy rozmowy i podpisaliśmy nowe umowy w sprawie obsługi bankowej, doprowadzamy do racjonalizacji ponoszonych kosztów.

Wprowadzamy długofalowy PLAN NAPRAWCZY.

Z poważaniem