Informacja w sprawie sprzątania
klatek schodowych
Informujemy, że w zasobach LWSM sprzątanie klatek schodowych wykonują firmy:
- PRO – CLEAN Aleksandra Kubiatowicz z siedzibą w Gliwicach
- DAGA Dagmara Janicka z siedzibą w Rybniku
Zgodnie z zawartymi umowami „utrzymanie w czystości klatek schodowych budynków mieszkalnych” polega na wykonaniu przynajmniej niżej wymienionych czynności z określoną częstotliwością.
1. Podstawowy zakres zadań obowiązujący we wszystkich sprzątanych budynkach:
- Zamiatanie i mycie schodów, podestów i powierzchni posadzek klatek schodowych wraz z cokolikami (w tym posadzki pod wycieraczkami mieszkańców) – raz w tygodniu
- Mycie balustrad i poręczy schodowych – raz w miesiącu
- Przecieranie na mokro, grzejników, parapetów okiennych, omiatanie pajęczyn – raz w miesiącu
- Mycie lamperii, przecieranie skrzynek elektrycznych i gazowych oraz instalacji zewnętrznej – raz w kwartale
2. Dodatkowy zakres zadań wykonywanych w budynkach niskich:
- Mycie zewnętrznych i wewnętrznych drzwi klatek schodowych – dwa razy w miesiącu
- Mycie skrzynek pocztowych, hydrantowych, gazowych, grzejników, tablic ogłoszeń, spisów lokatorów, instrukcji i regulaminów – według potrzeb nie rzadziej niż raz w miesiącu
3. Dodatkowy zakres zadań wykonywanych w budynkach wysokich:
- Mycie zewnętrznych i wewnętrznych drzwi klatek schodowych – raz w tygodniu
- Mycie skrzynek pocztowych, hydrantowych, gazowych, grzejników, tablic ogłoszeń, spisów lokatorów, instrukcji i regulaminów – według potrzeb nie rzadziej niż raz w miesiącu
- Zamiatanie powierzchni balkonów wspólnych w budynkach wysokich – raz w tygodniu
- Mycie posadzek balkonów wspólnych w budynkach wysokich – raz w miesiącu
- Zamiatanie schodów do maszynowni i wyjścia na dach – raz w tygodniu
- Mycie lamperii maszynowniach – raz na kwartał
- Mycie drzwi maszynowni, wyjściowych na dach – raz na kwartał
- Zamiatanie korytarzy do suszarń w budynkach wysokich – raz w tygodniu
- Mycie lamperii korytarzy przy suszarniach – raz na kwartał
Prace wyszczególnione w punktach od 1 do 3 są wykonywane zgodnie z harmonogramem uzgodnionym przez firmę sprzątającą z administratorem osiedla.
O wykonywanym sprzątaniu mieszkańcy poinformowani są stosownym ogłoszeniem, wywieszonym na tablicy ogłoszeń.
Wszelkie uwagi co do jakości wykonania prac lub brak ich wykonania należy zgłaszać do odpowiedniej Administracji Osiedla.